INSTAGRAM @ IZABIELAA

czwartek, 17 października 2013

Mleko i woda kokosowa


Będąc w Hiszpanii i nie mając stałego łącza Internetowego poważnie wzięłam się za siebie. Zaczęłam ćwiczenia (które nie wiem czy przyniosą spektakularne efekty, patrząc na to jak kusząca jest tutejsza kuchnia). Wczoraj skusiłam się również na zakup mleka kokosowego, którym mam zamiar zastąpić zwykłe mleko. Czytałam już kiedyś o magicznym koktajlu z mleka i wody kokosowej, który codziennie spożywa Miranda Kerr. Niestety nie mogę tutaj nigdzie znaleźć wody kokosowej. Gdy pytam sprzedawców w sklepach ze zdrową żywnością o ten produkt, niejednokrotnie nie kryją swojego zdziwienia.






Mleko kokosowe jest bardzo popularne w Azji Południowo-Wschodniej. Można je kupić w postaci puszkowanej, w kartonie lub samemu pokusić się o jego przyrządzenie. Ja za litr mleka kokosowego zapłaciłam 2.85 e, przy czym dostałam jeszcze 2 karotniki mleka ryżowego.  Mleko kokosowe uznawane jest za leczniczy środek.  Zawiera cenne aminokwasy, witaminę C, zdrowe tłuszcze i węglowodany. Wspomaga przemianę materii. Posiada zdolność do leczenia i regenerowania tkanek. Zawiera również przeciwutleniacze. Dlatego też ma zbawienny wpływ na włosy, skórę i paznokcie. Pomaga zachować młody wygląd i opóźnić procesy starzenia. 
Warto również dodać, że mleko kokosowe zawiera mniej kalorii niż mleko krowie.
Minusem dla mnie jest cena, oraz smak i zapach kokosa, za którym nie przepadam. Jeżeli jednak ma tak zbawienny wpływ, jestem w stanie to wszystko znieść. 

Woda kokosowa - zacznę od ciekawostki. Woda kokosowa jest płynem sterylnym, aż do momentu otwarcia orzecha. Sok z wnętrza młodego kokosa ma niemal identyczny skład, jak osocze ludzkiej krwi. Podczas II Wojny Światowej był on stosowany  jako płyn do transfuzji, stosowany gdy zabrakło krwi naturalnej. Orzech kokosowy jest więc „naturalnym dawcą krwi”. Do dziś stosuje się tę metodę w krajach słabo rozwiniętych. Woda kokosowa łatwo miesza się z krwią i jest szybko przyswajana przez organizm człowieka. 
 (źródło


Woda kokosowa jest uznawana za najzdrowszy napój świata. Dzieki licznym wartosciom odzywczym doskonale wplywa na nasze zdrowie, samopoczucie i wyglad. Odmladza oraz wzmacnia skore, poprawiajac jej elastyczosc. Dzieki duzej ilosci potasu idealnie nadaje sie dla ludzi uprawiajacych sport.
Koszt takiej wody to ok 9-10 zl. W Polsce dostepna jest w marketach Alma i sklepach ze zdrowa zywnoscia. Musze jeszcze sie dowiedziec, gdzie moge ja zakupic w Salamance. 

Wy pijecie mleko lub wode kokosowa? A moze macie inne, powszechnie malo znane, metody dbania o siebie?

Share:

19 komentarzy

  1. Nie piję, ale uwielbiam wszystko co kokosowe. Nie wiedziałam, ze ma takie właściwości.

    OdpowiedzUsuń
  2. I love coconut milk and water its delicious thats odd a health store don't sell it.
    http://tifi11.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. I am veagn so I love this milk! :)

    xx

    OdpowiedzUsuń
  4. Don't forget to join my sunglasses giveaway.
    http://www.beingbeautifulandpretty.com/2013/10/mignon-mignon-sunglasses-giveaway.html?m=0
    Keep in touch,
    www.beingbeautifulandpretty.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Mleko kokosowe byłoby chyba dla mnie zbyt mdłe ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie piję żadnego z tych produktów, ale jakbym miała gdzieś blisko sklep, gdzie można je kupić, to myślę, że bym się skusiła. :)
    http://fallenna.blogspot.com/ - u mnie konkurs. ;-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Słyszałam że z mleka kokosowego robi się świetne, egzotyczne zupy :)) Podobno pyszne
    Buziaki, Ola z myprettydress.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. z kokosu lubię tylko krem Ziaji do rąk i princessę xd

    OdpowiedzUsuń
  9. I love anything coconut! I'm a vegan so I make use of all coconut. ;)

    love,
    a

    www.missdecaf.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. nie znam:D ale wygląda smakowicie:D

    OdpowiedzUsuń
  11. Jeszcze nie próbowałam mleka kokosowego,ale jestem ciekawa,chyba się skuszę:)

    OdpowiedzUsuń
  12. woda kokosowa jest świetna to fakt, ale jak przeczytałam że jesteś w Salamance to zwariowałam:) moi znajomi byli tam cały rok na Erasmusie i mi też udało się tam spędzić tydzień! uwielbiam to miejsce! a za tapas u nas dałabym się pokroić!:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Chociaż jestem kokosomaniaczką, to nie próbowałam jeszcze :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Muszę to wypróbować :). Codziennie piję gorącą wodę z cytryną i to pomaga :D .

    OdpowiedzUsuń
  15. Próbowałam mleka kokosowego i powiem szczerze, że mi smakowało gdyż lubię smak kokosa ;) O wodzie z cytryną o której napisała koleżanka wyżej słyszałam również duuużo dobrego ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i wszelkie komentarze ! ;)
Thanks for comming here and for all your comments! ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Obsługiwane przez usługę Blogger.
© IZABIELAA | All rights reserved.
Blog Design Handcrafted by pipdig